Lån penge til det du behøver
- Lån op til 300 000 kr
- Bestem selv, hvad pengene skal bruges til
- Pengene udbetales indenfor 1-3 bankdage
Sådan ansøger du om et lån hos os
Lån penge ved at udfylde dit ønskede lånebeløb og løbetid nedenfor. Udfyld derefter ansøgningen og giv samtykke til e-SKAT og KreditStatus med MitID.
Dernæst vil du blive bedt om at give samtykke til Monthio. Her skal du oplyse den bank/banker du har indlån, udlån og lønkonto hos.
Herefter er dit budget og dit rådighedsbeløb klart til godkendelse. Husk, at du kan rette i budgettet, hvis der er noget der mangler eller er forkert registreret.
Vælg beløb mellem 20.000-300.000 kroner
Husk at inkludere eksisterende forbrugslån hos os, når du indtaster dit nye lånebeløb!
Vælg løbetid
Open Banking – for din sikkerhed
Når du ansøger om at låne penge hos os, ser vi ligesom andre banker på din kreditværdighed. Det gør vi for at sikre, at du kan betale lånet tilbage og for at forhindre, at du havner i en svær økonomisk situation. På den måde er det en sikkerhed for dig som låner.
Når vi vurderer din kreditværdighed, ser vi på dine indtægter, udgifter, rådighedsbeløb og din betalingshistorik samt dine personlige forhold og livssituation. Disse oplysninger indsamles og behandles af en kontooplysningstjeneste (Monthio), som er godkendt og reguleret af Finanstilsynet.
Lån penge til renovering
Overvejer du et renoveringsprojekt? Uanset om du vil låne penge til at renovere dit køkken, opgradere dit badeværelse eller udskifte dine gamle vinduer med nye, så kan vi være behjælpelig med finansieringen af dit projekt. Du vælger selv, hvad du vil bruge dine lånte penge til.
Læs mere om renoveringslånForsikre dit lån
Når du tegner en tryghedsforsikring på dit lån, dækker vi lånets månedlige afdrag i op til 12 måneder, hvis du skulle blive:
- Sygemeldt
- Ufrivillig arbejdsløs
- Indlagt på hospitalet
Sådan fungerer det at låne penge
- Hvordan ansøger man om et lån?
Hos os kan du ansøge om et lån online eller få hjælp ved at ringe til vores kundeservice. Det er gratis at ansøge, og du forpligter dig ikke til noget. Når du ansøger om et lån online skal du give dit samtykke til e-SKAT og KreditStatus med MitID. Dernæst vil du blive bedt om at give samtykke til Monthio. Her skal du oplyse den bank/banker du har indlån, udlån og lønkonto hos. Dette kan selvfølgelig være samme bank. Monthio vil vise dine konti samt en oversigt over dine nuværende lån. Du har mulighed for at rette, hvis der er ændringer.
Dernæst godkender du dit budget og dit rådighedsbeløb. Husk, at du kan rette i budgettet, hvis der er noget der mangler eller er forkert registreret. Herefter foretager vi en manuel vurdering ud fra din kreditværdighed. Du kan blive bedt om at uploade dokumenter/legitimation, som vi skal bruge for at kunne færdigbehandle din ansøgning. Når vi har behandlet og godkendt din ansøgning, skal du underskrive aftalen med MitID. Pengene sættes ind på din NemKonto indenfor 1-3 bankdage.- Hvad kræves der for at få et lån?
Det er vigtigt for os, at du som låntager kan tilbagebetale dit lån. Derfor skal du som kunde være fyldt 18 år og enten være i arbejde eller være pensioneret. Din ansøgning vil derfor desværre ikke blive godkendt, hvis du er langtidssygemeldt, registreret i RKI eller debitor registret.
Vi vurderer herefter din økonomi. Dette gør vi ved hjælp af e-SKAT, som du giver samtykke til med MitID. Dermed behøver du ikke sende os din seneste lønseddel og årsopgørelse.- Hvad koster det at låne?
Den månedlige ydelse på lånet afhænger af renten, hvor stort lånet er og hvilken løbetid, du har valgt. Du kan med fordel anvende vores låneberegner, hvis du vil udregne dit månedlige afdrag. Du kan selv ændre på lånebeløb og løbetid. Når du har indtastet oplysningerne, kan du se, hvad lånet kommer til at koste dig.
- Hvilken rente får jeg tilbudt, når jeg låner penge?
Din rente hænger sammen med dine økonomiske forudsætninger, lånets størrelse og løbetid. Den præcise rente får du først oplyst, når du har indsendt en låneansøgning, og vi har gennemført en kreditvurdering. Vi benytter os af variabel debitorrente.
- Koster det noget at indfri mit lån før tid?
Det korte svar er nej. Du kan til enhver tid indfri dit lån. Der vil dog blive tilskrevet eventuelle renter og månedlige gebyrer på lånet indtil indfrielsestidspunktet. Hvis du ønsker at indfri dit lån før, anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice på telefon 39 13 16 00 eller sender en mail til mail@resurs.dk og får vores betalingsoplysninger. På den måde er du sikker på, at du får betalt det korrekte beløb til os. Det er også muligt at foretage en indbetaling direkte via telefonen, hvis du har et Dankort.
- Hvilken dokumentation er nødvendig for at kunne ansøge om et lån?
For at gøre det nemmere for dig som kunde at ansøge, har vi i samarbejde med e-SKAT, gjort sådan at vi kan indhente dine seneste lønsedler og årsopgørelse helt automatisk. Du skal blot give samtykke med til e-SKAT og kontooplyningstjenesten Monthio med MitID. Efterfølgende udfylder du blot en række økonomiske og personlige oplysninger.
- Skal jeg stille sikkerhed for et lån?
Uanset lånets størrelse, skal du ikke stille sikkerhed for dit forbrugslån. Du sparer dermed omkostninger til tinglysningsafgift mv., og det gør det også væsentligt enklere at ansøge om et lån gennem Resurs.
- Hvad kræves det at få et nyt lån?
For at kunne ansøge om et nyt lån, skal du være i arbejde eller være pensioneret. Du kan ikke være langtidssygemeldt, registreret i RKI eller debitor registret.
Når vi skal vurdere din nuværende økonomi, foretager vi et nyt kreditcheck. Dette gør vi ved hjælp af e-SKAT, som du giver samtykke til med MitID. Dermed behøver du ikke sende os din seneste lønseddel og årsopgørelse.- Tryghedsforsikring - hvad er det?
Bliver du arbejdsløs eller sygemeldt i en længere periode, kan det være smart at have en tryghedsforsikring. Vi dækker dit månedlige afdrag i op til 12 måneder, så din økonomi ikke belastes unødigt. Forsikringen gælder, hvis du bliver ufrivillig arbejdsløs, sygemeldt eller indlagt på hospitalet.
- Hvad betyder det, at låne sammen med en medansøger?
Låner du penge sammen med andre, har du en endnu bedre chance for at få lånet bevilliget. Du vil stå som hovedansøger, mens din partner vil stå som medansøger. Som bank betyder det, at sikkerheden øges, og at vi kan tilbyde dig bedre lånevilkår.
- Hvad indebærer en fuldmagt og hvornår kan jeg få brug for den?
Hvis du har et eksisterende lån, men af en eller anden årsag skal have en anden person til at håndtere dit lån fremover, skal du udfylde en fuldmagt og sende den til Resurs. Dette kan f.eks. være hvis du har fået en lånerådgiver, som skal have adgang til din konto. Årsagen til at vi skal have en fuldmagt er, at vi kun må kommunikere ud omkring din konto til hoveddebitor og en evt. meddebitor. Dette er ligeledes for at beskytte dig som kunde.
Fuldmagten skal udfyldes og sendes til mail@resurs.dk eller til Delta Park 46, 2665 Vallensbæk Strand. Hvis du skulle have spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon: 39 13 16 00.
Forbedre din kreditvurdering
Har du brug for en bedre kreditvurdering? Lad os fortælle dig mere om, hvad kreditvurdering betyder, og hvilke faktorer der kan påvirke det. I denne artikel giver vi også tips til, hvad du kan gøre for at forbedre din kreditværdighed og dermed øge muligheden for et godkendt lån.