Resurs Bank
menu

Lån penge til det du står og mangler

Vælg beløb mellem 20.000-300.000 kroner

Husk at inkludere eksisterende forbrugslån hos os, når du indtaster dit nye lånebeløb!

Vælg løbetid

Ansøg nu
Læs mere om renoveringslån
Læs mere om vores tryghedsforsikring 

Sådan fungerer det at låne penge

Hvordan ansøger man om et lån?

Hos os kan du ansøge om et lån online eller få hjælp ved at ringe til vores kundeservice. Det er gratis at ansøge, og du forpligter dig ikke til noget. Når vi har behandlet og godkendt din ansøgning, skal du underskrive aftalen med MitID. Pengene sættes ind på din NemKonto indenfor 1-3 bankdage.

Hvad kræves der for at få et lån?

Det er vigtigt for os, at du som låntager kan tilbagebetale dit lån. Derfor skal du som kunde være fyldt 18 år og enten være i arbejde eller være pensioneret. Din ansøgning vil derfor desværre ikke blive godkendt, hvis du er langtidssygemeldt, registreret i RKI eller debitor registret.

Vi vurderer herefter din økonomi. Dette gør vi ved hjælp af eSKAT, som du giver samtykke til med MitID. Dermed behøver du ikke sende os din seneste lønseddel og årsopgørelse.

Hvad koster det at låne?

Den månedlige ydelse på lånet afhænger af renten, hvor stort lånet er og hvilken løbetid, du har valgt. Du kan med fordel anvende vores låneberegner, hvis du vil udregne dit månedlige afdrag. Du kan selv ændre på lånebeløb og løbetid. Når du har indtastet oplysningerne, kan du se, hvad lånet kommer til at koste dig.

Hvilken rente får jeg tilbudt, når jeg låner penge?

Din rente hænger sammen med dine økonomiske forudsætninger, lånets størrelse og løbetid. Den præcise rente får du først oplyst, når du har indsendt en låneansøgning, og vi har gennemført en kreditvurdering. Vi benytter os af variabel debitorrente.
Lånebeløb: 15.000-300.000 kroner
Variabel debitorrente: 4,99-15,54%
Løbetid: 2 til 12 år

Repræsentativt eksempel:
Ved lån på 100.000 kr. over 96 mdr. er den månedlige ydelse 1.576 kr., variabel debitorrente 8,99% og ÅOP 11,43%, adm. gebyr 29 kr./md., oprettelse 4.990 kr. Den samlede sum der skal betales er 151.427 kr

Koster det noget at indfri mit lån før tid?

Det korte svar er nej. Du kan til enhver tid indfri dit lån. Der vil dog blive tilskrevet eventuelle renter og månedlige gebyrer på lånet indtil indfrielsestidspunktet. Hvis du ønsker at indfri dit lån før, anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice på telefon 39 13 16 00 eller sender en mail til mail@resurs.dk og får vores betalingsoplysninger. På den måde er du sikker på, at du får betalt det korrekte beløb til os. Det er også muligt at foretage en indbetaling direkte via telefonen, hvis du har et Dankort.

Hvilken dokumentation er nødvendig for at kunne ansøge om et lån?

For at gøre det nemmere for dig som kunde at ansøge, har vi i samarbejde med SKAT, gjort sådan at vi kan indhente dine seneste lønsedler og årsopgørelse helt automatisk. Du skal blot give samtykke med til eSKAT og kontooplyningstjenesten Monthio med MitID. Efterfølgende udfylder du blot en række økonomiske og personlige oplysninger.

Skal jeg stille sikkerhed for et lån?

Uanset lånets størrelse, skal du IKKE stille sikkerhed for dit privatlån. Du sparer dermed omkostninger til tinglysningsafgift mv., og det gør det også væsentligt enklere at ansøge om et lån gennem Resurs.

Hvad kræves det at få et nyt lån?

For at kunne ansøge om et nyt lån, skal du være i arbejde eller være pensioneret. Du kan ikke være langtidssygemeldt, registreret i RKI eller debitor registret.

Når vi skal vurdere din nuværende økonomi, foretager vi et nyt kreditcheck. Dette gør vi ved hjælp af eSKAT, som du giver samtykke til med MitID. Dermed behøver du ikke sende os din seneste lønseddel og årsopgørelse.

Tryghedsforsikring - hvad er det?

Bliver du arbejdsløs eller sygemeldt i en længere periode, kan det være smart at have en tryghedsforsikring. Vi dækker dit månedlige afdrag i op til 12 måneder, så din økonomi ikke belastes unødigt. Forsikringen gælder, hvis du bliver ufrivillig arbejdsløs, sygemeldt eller indlagt på hospitalet.

Hvad betyder det, at låne sammen med en medansøger?

Låner du penge sammen med andre, har du en endnu bedre chance for at få lånet bevilliget. Du vil stå som hovedansøger, mens din partner vil stå som medansøger. Som bank betyder det, at sikkerheden øges, og at vi kan tilbyde dig bedre lånevilkår.

Hvad indebærer en fuldmagt og hvornår kan jeg få brug for den?

Hvis du har et eksisterende lån, men af en eller anden årsag skal have en anden person til at håndtere dit lån fremover, skal du udfylde en fuldmagt og sende den til Resurs. Dette kan f.eks. være hvis du har fået en lånerådgiver, som skal have adgang til din konto. Årsagen til at vi skal have en fuldmagt er, at vi kun må kommunikere ud omkring din konto til hoveddebitor og en evt. meddebitor. Dette er ligeledes for at beskytte dig som kunde. Fuldmagten skal udfyldes og sendes til mail@resurs.dk eller til Delta Park 46, 2665 Vallensbæk Strand. Hvis du skulle have spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon: 39 13 16 00